چهارشنبه نهم خرداد ماه باد شدید وعده   داده شده توسط هواشناسی قدم به محله شهید بروجردی گذاشت.

لطف خدا در شهرک گزارشی از صدمات به اهالی و ساکنین محله نداشتیم ولی  آسیب جزئی به خودرو بر اثر شکستگی شاخه های درختان  و  افتادن بروی خودرو ها بوده که با پیگیری از سامانه ۱۳۷ مشکل برطرف شد.

شهرداری ناحیه ۳ هم تقریبا به موقع عمل کرد و شاخه ها و درختان شکسته و در شرف افتادن را از محل ها جدا کرد هر چند اهالی در این امر پیش قدم بودند.

از نحوه تعامل ارگانهای دولتی و مسئولین با خسارت دیدگان خبری در دست نداریم

نکته قابل توجه این اتفاق عدم رعایت بعضی ساکنین در گذاشتن وسایل بصورت غیر ایمن در لبه پنجره ها و بالکن ها بود که اگر حین و بعد تند باد قدم در کوچه های شهرک میگذاشتی و اگر خدا با تو مثل همیشه یار بود و زنده می‌ماندی و سر و کله ات نمیشکست  بلاشک چشمانت به گلدان‌های افتاده،ظرف های ترشی ترکیده و لباسهای ریخته بر زمین و... می افتاد که جزئیاتش بماند.

حالا که تجربه این تند باد را داریم نکاتی جهت یادآوری به اطلاع ساکنین عزیز و محترم می‌رسانیم.

۱_در صورت گذاشتن گلدان ،ظرف ترشی و...در لبه پنجره و بالکن با فنس و تسمه و ... یک فرم مناسب آن را محصور کرده تا در تند بادها و زلزله و... سقوط نکند.

۲_ وای از آن روزی که کمپرسورهای کولر گازی سقوط کند.لذا تقاضا داریم در صورت نصب کولر گازی کمپرسور را بصورت ایمن یعنی در فرم فلزی جوشکاری شده قرار داده تا در طوفان و زلزله شاهد خسارت های جبران ناپذیر نباشیم.

۳_ با شنیدن خبر تند باد معمولا باید به بالکن و پشت بام  هم سری زد و اگر لباسی وسیله ای بروی بند هست جمع کنیم تا از پرت شدن و افتادن آن ها در کوچه و خیابان جلوگیری شود در  پشت بام هم معمولا وسایل رها شده از چوب و کارتون و تکه های  آنتن قدیمی و آهن و ... زیاد گذاشته میشود آنها را از پشت بام به انبار انتقال دهیم.

۴_ هر چند جای پارک در شهرک کم است اما سعی کنیم بعد از شنیدن خبر تند باد وسیله نقلیه را تا حد امکان زیر درختان و شاخه های بلند قرار ندهیم.

۵_ از حضور کودکان و نوجوانان برای  بازی در کوچه و خیابان جلوگیری کرده و ترجیحا در منزل روز یا شب را سپری کنیم.


البته لازم به ذکر است هم محلی های عزیز عمدتا نکات فوق را رعایت کرده و جهت یادآوری طرح موضوع کردیم.

ممنون از همراهی شما 

همراه شماییم در تارنما و کانال  «محله من» و «محله شهید بروجردی»

Www.borujerdishahrak.blog.ir